woensdag 14 juli 2010

God, wat een een reis!!

Vandaag vertrok ik vroeg naar Schiphol met Patrick, 5:00 aanwezig zijn :(. Het inchecken ging snel, door de online check-in, zeer gemakkelijk allemaal. Bij de douane moest werd uiteraard mijn tas tegen gehouden. Ik was helemaal vergeten dat daar al direct al het vloeistof wordt ingenomen, bye bye Aquarius :S. Toen we voorbij de douane waren vroeg Patrick voor de grap of ik mijn camera wel bij me had. Zoals meesten van jullie weten was ik die vorig jaar vergeten toen ik naar Hong Kong ging. En zowaar, ik kijk in me tas, geen camera!! OMFG!! Me moeder weer uit me bed gebeld om de camera te brengen. Gelukkig was security aardig genoeg om de camera te halen, ik mocht zelf niet meer terug.

Na een uur wachten konden we eindelijk boarden. Klein Fokker toestelletje maar het was te doen. Deze zou ons naar Praag brengen en van Praag overstappen op een Boeing 747 naar Stockholm. Halverwege de vlucht werd er omgeroepen dat we terug naar Amsterdam moesten vliegen. De piloot hoorde een ratelend geluid en nam het zeker voor het onzekere. Oke, leuk daar gaat mijn aansluitingsvlucht, fuck!!  De steward garandeerde dat alles voor me geregeld zou worden wanneer ik in Praag zou komen wat de pijn een beetje debte. Bij aankomst in Amsterdam was het probleem dat een klepje, een fucking klepje niet gesloten was door de crew. OMG!! Huren ze VMBO stagiares in ofzo! Vervolgens zei de piloot in het Engels: "The crew is now taping things of". Huh, taping? Is dit niet iets wat je met een bouwpakket doet? Aantal reizigers begonnen onrustig om zich heen te kijken of het vliegtuig wel aan elkaar was gelast of "getaped".

Eenmaal aangekomen in Praag (10:00) direct naar de naar de ticketservice om onze kaarten om te boeken. De servicemedewerkers vertelde ons dat we op de vlucht zaten voor 20:00! en dat er geen accomodatie geregeld kan worden omdat KLM dat niet heeft afgedekt. 10 uur lang wachten het vliegveld van Praag, not funny at all!!! 5 minuten later stelde hij ons gerust dat we werden verplaats naar de vlucht van 14:35. Een groot verschil, thank god!!

Eindelijk vertrokken naar Stockholm en we kwamen daar aan om 16:45. Vanaf het vliegveld met een bus naar het centrum. En vanaf daar werd het zoeken, zoeken naar een metro kaartje. Tourist Info ontbrak aan alle kanten. Kaartje kunnen vinden, Metro gepakt en aangekomen in Kista. Ons hotel bevindt zich in deze mega overdekte winkelcentrum, het is nogal moeilijk te beschrijven, hoe we ons hotel hebben gevonden is ook een wonder.

Eindstand, 20:00 ingecheckt, een reis van maar liefst 15 uur lang voor een land dat in Europa ligt. Als dat geen energiebesparing is dan weet ik het ook niet meer :P. Ik ben nu kapot, ik post morgen wel wat foto's maar voor nu, ik ga nu rusten.

Peace,

TyKH

1 opmerking:

  1. Ik dacht laat ik eens op Tyndells blog kijken, ben benieuwd hoe Zweden is. Verder moet ik zeggen dat ik lange tijd niet zo gelachen heb. Daarom 2 vraagjes....

    Vraag 1: Waarom kan je alleen Grappig, Interessant of Te Gek kiezen en niet FUCKING STUPID !!!!!!

    Vraag 2: Hoe kan je TWEE vakanties ACHTER elkaar je camera VERGETEN ? als je je camera 1 vakantie vergeet dan is dat toch het eerste voor de check check double check hahahaha.

    Maar ik zie dat je een goede reis hebt gehad, je bent lekker in Praag geweest en je hebt waar voor je geld van je vliegticket gehad en ik denk het wereldrecord van hoe lang duurt het maximaal doen om van Amsterdam naar Stockholm te gaan.

    Hahah Just Kidding ;) Veel plezier de rest van je vakantie, let goed op je camera en let op dat je hem niet vergeet mee te nemen naar Nederland. Anders heb je alsnog geen foto's en let me know hoe het bevalt.

    Rick

    BeantwoordenVerwijderen