dinsdag 31 augustus 2010

Essent, slechte zaken..

Het verbaast me hoe dingen worden geregeld binnen grote bedrijven, een voorbeeld hiervan is Essent. Laatst nam ik een kijkje op mijn ING en zag ik dat Essent 2x 114 euro had afgeschreven. WTF?! Ik woon nog thuis en we zijn geen klant van Essent. Nog nooit met iemand van Essent gesproken, ik vertrouw ze voor geen cent, je weet hoe dat gaat met die misleidende werving..

Direct de incasso omgeboekt en Essent gebeld waar ze mee bezig zijn. Na een minuut was het al duidelijk dat het voor geen meter klopte. Mijn adres stond niet in hun systeem en het klantennummer dat was vermeld hoorde bij een of andere vage gast uit Vechten ofzo. De vraag is dan natuurlijk hoe kan er in godsnaam geld van mijn rekening worden afgehaald? Via email. Deze klant had zich aangemeld via email en mijn rekeningnummer opgegeven. Het kan zijn dat het een tikfout was of iets dergelijks. Echter, in mijn beleving als er sprake is van automatische incasso dient er toch een machtiging te zien in vorm van een handtekening?

Zo te zien doet Essent daar niet aan. Gelukkig hebben ze het nu aangepast en blijven ze met hun tengels van mijn geld af.

TyKH

1 opmerking: